In een vorig ebook en artikel adviseerden we u om meer reviews te verzamelen. In dit kort ebook gaan we u hiermee op weg helpen. Allereerst geven we u stap voor stap aan hou u zelf het leven van uw klanten makkelijker kan maken bij het nalaten van reviews. Voor de betaalsites zoals trustpilot en opinionsystem, heeft u geen hulp nodig want dit is ingebouwd in hun platformen. Voor Google en Facebook is het iets meer werk. Om die reden gaan wij u hierbij helpen.

Aanpak om meer reviews te krijgen
U wil meer reviews voor uw bedrijf, maar hoe komt u daar nu aan? De eenvoudigste manier ligt voor de hand: vraag er direct naar. U kent de koper(s), verkoper(s), huurder(s) en verhuurder(s) en heeft hun contactgegevens goed bijgehouden gedurende hun ervaring met uw kantoor. Dit geeft u de kans om bij of kort na een laatste contact deze mensen om een review te vragen. Bij voorkeur vraag je ernaar via telefoon of face-to-face. Direct daarna stuur je ze een gegenereerde link van uw GMB-profiel en vraagt u hen via email om de link te volgen en een review achter te laten.
Let op, zelfs wanneer je het gemakkelijk maakt om een review na te laten en je bezorgt de link via email of SMS aan je klant, is de kans groot dat je maar zeer beperkte resultaten zal zien. Dit wil niet zeggen dat mensen van slechte wil zijn, maar eerder dat mensen vergeetachtig, lui of niet voldoene technisch begaafd zijn om succesvol een review na te laten.
Uit onze ervaring bij het helpen van klanten met hun reviews, hebben we enkele oplossingen gevonden om je slaagpercentage te verhogen. Volgende stappen gaan u helpen om meer reviews te verzamelen.
Wacht tot op het einde van de samenwerking, totdat alles getekend of afgerond is met het vragen naar een review.
Maak de klant duidelijk dat jullie belang hechten aan jullie online reputatie. Hierin spelen reviews meer en meer een grote rol.
Vraag hen expliciet of ze bereid zijn om een review na te laten. Heeft u meerdere klanten, aarzel niet om te vragen of iedereen bereid is om een review na te laten.
Leg beknopt uit hoe je een review na kan laten, indien mogelijk toon je hen kort met je smartphone hoe je dit kan doen.
Vervolgens laat je hen weten dat je kort nog eens de instructies bezorgen zal met de link voor het nalaten van een review.
Stuur een bericht met de review links naar Facebook / Google, bij voorkeur beide. (Indien je een achterstand hebt in aantal reviews of score op één van beide platformen geef je best dit platform voorrang.)
Check of de klant op de link geklikt heeft (wij kunnen hierbij helpen) én of er een review werd nagelaten.
Herinner de klant indien deze geen review na liet en vraag nog een laatste keer om dit toch te doen.
⭐ TIP: Geef in uw 2e verzoek, waar je de link doorgeeft ook volgende boodschap: “Vaak is het goed om in je review kort aan te halen waarom je tevreden bent met onze dienstverlening, hoelang je klant bent en eventueel hoe jouw samenwerking met Omnicasa een impact heeft op je resultaten. Dit geeft meer informatie voor wie de review uiteindelijk te zien krijgt.”
Wil u weten hoe u meer resultaat en meer inkopen bekomt met behulp van uw reviews? Hoe uw mailbox in de gaten!
We zijn steeds bereikbaar op: info@omnicasa.com
Comments